Аутсорсингові та аутстафінгові послуги: вимоги європейського ринку
Аутсорсинг та аутстафінг – це популярні інструменти на ринку праці, які дозволяють роботодавцю заощадити власний час на пошуки кваліфікованих кадрів, а також скоротити витрати на податки та заробітну плату, не порушуючи закон.
Аутсорсинг та аутстафінг полягають у передачі певної функції бізнесу сторонній організації чи підприємцю (підряднику). У випадку із аутсорсингом працівники виконують роботу на робочому місці і під керівництвом компанії-підрядника, у випадку аутстафінгу – на робочому місці і під керівництвом компанії-замовника.
Перспективи українського IT-аутсорсингу та аутстафінгу на європейському ринку
Незважаючи на відсутність законодавства, яке б ефективно регулювало відносини у цій сфері, аутсорсинг та аутстафінг активно розвиваються в Україні. Особливо актуальні вони у сфері IT, оскільки для більшості компаній менш вигідно наймати IT-спеціалістів за трудовим договором, ніж через аутсорсингові та аутстафінгові компанії.
Україна займає передові позиції з постачання спеціалістів у сфері ІТ‑аутсорсингу серед європейських країн (за кількістю спеціалістів, які працюють в Україні чи за кордоном). За прогнозами експертів IT Ukraine Association, ІТ-ринок України стабільно зростатиме на 22–30% щороку, а кількість фахівців збільшиться у два рази до 2024 року.
У цієї сфери є значний потенціал, а українські спеціалісти можуть успішно працювати у європейських компаніях через механізми аутсорсингу та аутстафінгу. Однак для цього українські аутсорсингові та аутстафінгові компанії мають відповідати обов'язковим вимогам європейського ринку.
Яким вимогам необхідно відповідати, щоб знайти своє місце на європейському ринку аутсорсингу та аутстафінгу?
Постачальники aутсорсингових та аутстафінгових послуг, які хочуть вийти на європейський ринок, повинні відповідати декільком вимогам. Обов'язкові законодавчі вимоги стосуються захисту авторських прав та персональних даних. Необов'язковими, однак важливими для європейських партнерів вимогами, є наявність системи управління якістю та дотримання корпоративної соціальної відповідальності.
У кожній із зазначених сфер компанії мають відповідати певному мінімальному набору вимог, зокрема:
Під час розміщення будь-якої комп'ютерної програми потрібно переконатися, що авторські права жодної особи не порушуються. Водночас продукція, із якою нові компанії заходять на європейський ринок, також має бути захищена від несанкціонованого відтворення.
Дотримання правил щодо захисту персональних даних, встановлених GDPR та Директивою № 2002/58/ЄС від 12 липня 2002 року стосовно обробки персональних даних та захисту права на недоторканість особистого життя в сфері електронних комунікацій. Наприклад, Директива передбачає, що надсилання небажаних комерційних електронних повідомлень ("спам") заборонено.
Наявність системи управління якістю. Ця додаткова вимога зумовлена тим, що багато європейських покупців ведуть бізнес лише з компаніями, які мають систему управління якістю. Така система показує, що компанія добре організована та здатна забезпечити необхідну якість обслуговування.
Корпоративна соціальна відповідальність – це ще одна додаткова, однак важлива для європейських партнерів вимога. Вони бажають вести справи із компаніями, які відповідальні не тільки за свої продукти чи послуги, а і за дотримання прав споживачів, прав людини, відповідальні за освіту та навчання персоналу, умови праці та турботу про навколишнє середовище.
За детальною інформацією звертайтесь до наших експертів:
Керуючий партнер
deyneko@everlegal.ua
Партнер
olenyuk@everlegal.ua