Австралія проти Facebook та Google: чи платитимуть ЗМІ за контент?

Новини ІТ
17.03.2021 1050

17 лютого 2021 року Facebook заблокував для австралійців можливість ділитися новинами на свої платформі. Такі дії були відповіддю на запропонований урядом Австралії закон, за яким Facebook, а також Google будуть змушені платити ЗМІ за використання їхнього контенту.

Суть закону

З 15 лютого 2021 року парламентом Австралії буде розглядатись законопроєкт, за наслідками розгляду якого може бути прийнятий, так званий Кодекс ведення переговорів новинних ЗМІ та цифрових платформ ("Кодекс"). Основне потенційне нововведення Кодексу, яке викликало резонанс у Інтернет-середовищі, це обов'язок, який вводиться щодо компаній як Facebook та Google, платити ЗМІ за право включати їхній новинний контент в соціальних мережах чи пошукових системах.

Реакція Facebook

Компанія Facebook одразу ж вирішила активно відреагувати на запропоновані зміни і заблокувала поширення новинного контенту в Австралії. Як зазначила сама платформа, законопроєкт критично неправильно розуміє відносини між платформою та ЗМІ, які використовують платформу для поширення свого контенту. Відтак, на думку Facebook, перед компанією постало важке питання: дотримуватись закону, який ігнорує реалії цих відносин або припинити поширення новинного контенту на сервісах Facebook в Австралії. 

Facebook також зазначає, що основну вигоду від поширення контенту на платформі отримують саме ЗМІ. В той же час Facebook отримує з цього мінімальну вигоду, оскільки новинний контент становить лише 4% вмісту стрічки, яка відображається користувачам.

Реакція Google

В той же час компанія Google, яка виступала раніше проти прийняття Кодексу, тепер почала працювати на випередження. Компанія почала укладати договори із ЗМІ щодо розміщення їхнього контенту в себе в системі за гроші. Google вже встигли домовитись із медіахолдингами News Corporation, що включає в себе публікацію матеріалів The Sun, The Times, The Wall Street Journal тощо, а також із компанією News Entertainment. 

Реакція ЗМІ

ЗМІ вже тривалий час виступають проти політики Facebook та Google, які значну частину прибутку отримують з реклами контенту, а окрім того ще й здійснюють контроль над ЗМІ через використання алгоритмів, які самовільно визначають коли і якій аудиторії показувати той чи інший контент, при цьому не платячи нічого взамін авторам цього контенту.

В той же час, відповідно до Кодексу, основну вигоду отримають великі медіахолдинги, оскільки малі видавництва не підпадають під критерії, визначені в Кодексі, а відтак не мають права отримувати виплати від соціальних мереж чи пошукових систем, які використовують їхній контент.

 

За детальною інформацією звертайтесь до наших експертів:

Євгеній Дейнеко

Керуючий партнер

deyneko@everlegal.ua

 

Андрій Оленюк

Партнер

olenyuk@everlegal.ua

Долучайтесь до EVERLEGAL NewsBox, щоб отримувати актуальні юридичні інсайти щомісяця

We solve your legal issues
However complex they are
Wherever they occur
Whenever you need us