Startups who made it: огляд найбільш успішних IPO серед стартапів з часів Spotify

Новини ІТ
03.12.2020 1004

Залучення фінансування для стартапу – це тривалий та багатоетапний процес. Часто кінцевим етапом залучення фінансування є публічна пропозиція акцій стартапу, або як її ще називають, IPO – Initial Public Offering.

До процедури IPO вдаються не усі стартапи, деякі з них припиняють свою діяльність, навіть не залучивши "angel investors". Однак, є стартапи, які досягнули належного рівня капіталізації і здійснили успішний IPO. Публічна пропозиція акцій компанії дає можливість засновникам та інвесторам повернути вкладені в стартап інвестиції. Чим кращі показники з продажу акцій компанії на біржі, наприклад, ріст ціни на акції, тим більша грошова оцінка компанії, а відтак компанію чи частку в компанії можна продати за більш вигідну ціну.

Spotify

Один з найбільш відомих IPO у світі здійснила шведська музична потокова платформа Spotify у 2018 році. Компанія Spotify здійснила публічну пропозицію своїх акцій на NYSE (англ. "New York Stock Exchange"), де акції продавались напряму, без посередників, що значним чином спростило процедуру продажу і зекономило кошти компанії на посередників. Після відкриття торгів акції продавались за ціною в 165,90 доларів США за акцію, яка була значно вищою за попередньо прогнозовану граничну ціну в 132 долари США за акцію. Після успішної торгівлі на NYSESpotify започаткував тренд серед стартапів та інноваційних компаній здійснювати ІРО через продаж акцій на біржах напряму без посередників.

Slack

У 2019 році IPO вирішила здійснити компанія Slack, відома завдяки своєму корпоративному месенджеру. Slack також вирішив здійснити розміщення акцій на NYSE і продавати їх напряму, без посередників. Акції планували продавати за ціною 26 доларів США за акцію, яка б надала грошову оцінку компанії в 15,7 мільярдів доларів США. Однак, в перші дві години продажу, ціна на акції зросла до 41,85 доларів США, що збільшило грошову оцінку компанії до 25 мільярдів доларів США.

Pinterest

Відома у світі платформа для обміну фотографіями здійснила IPO у квітні 2019 року. Компанія розпочала продаж своїх акцій на NYSE за ціною в 23,75 долари США, замість 19 доларів США, як було попередньо оцінено. За кілька днів оцінка компанії зросла до 14 мільярдів доларів США з попередніх 12.

Zoom

2019 рік був багатим на IPO серед стартапів та інноваційних компаній. У квітні на NASDAQ (англ. "National Association of Securities Dealers Automated Quotation") продаж своїх акцій розпочала компанія Zoom. Ціна на акції була встановлена в розмірі 36 доларів США за акцію, а оцінка компанії становила 9,2 мільярда доларів. Однак, в перший ж день торгів курс акцій компанії піднявся на 72% до 62 доларів США за акцію, а відтак капіталізація компанії зросла майже до 16 мільярдів доларів США.

Snowflake

Один із найуспішніших IPO відбувся 2020 року у вересні. Американська компанія Snowflake, яка працює в сфері хмарних послуг, здійснила IPO на NYSE, де початкова ціна за акцію в 120 доларів США за день зросла на 111% до 245 доларів США за акцію, що допомогло компанії підняти 3 мільярди доларів – найбільше за всю історію IPO для компаній, які розробляють програмне забезпечення.

Як наслідок, капіталізація компанії досягнула 70 мільярдів доларів, що в шість разів перевищувало початкову оцінку компанії в 12,4 мільярда доларів США. Наразі, це один із найуспішніших кейсів IPO серед інноваційних компаній та стартапів.

 

За детальною інформацією звертайтесь до наших експертів:

Євгеній Дейнеко

Керуючий партнер

deyneko@everlegal.ua

 

Андрій Оленюк

Партнер

olenyuk@everlegal.ua

Долучайтесь до EVERLEGAL NewsBox, щоб отримувати актуальні юридичні інсайти щомісяця

We solve your legal issues
However complex they are
Wherever they occur
Whenever you need us