Індустріальні парки в Україні: запроваджено податкові та митні стимули
Огляд законодавства
23.06.2022 1372
21 червня 2022 року Парламент прийняв закони, спрямовані, зокрема, на запровадження податкових та митних стимулів для учасників індустріальних парків ("ІП"), які включають звільнення від оподаткування податком на прибуток, імпортних мит та податку на додану вартість. Закони набудуть чинності після підписання Президентом та офіційного опублікування.
I. Звільнення від оподаткування податком на прибуток
Передбачено можливість звільнення учасників ІП від оподаткування податком на прибуток за умови дотримання, зокрема, наступних вимог:
- здійснення учасником ІП господарської діяльності в межах земельної ділянки ІП; та
- подання учасником ІП до Державної податкової служби України ("ДПС") за місцем реєстрації такого учасника ІП у довільній формі заяви про використання права на застосування звільнення від оподаткування податком на прибуток ("Заява"). Заява вважається прийнятою, якщо протягом 10 робочих днів з дня її отримання ДПС не надало відмову про застосування такого звільнення.
Учасник ІП звільняється від оподаткування податком на прибуток протягом 10 років, починаючи з першого числа першого місяця календарного кварталу, зазначеного у Заяві, але не раніше дати подання Заяви до ДПС.
Задля збереження права на звільнення від оподаткування податком на прибуток, учасник ІП повинен дотримуватись наступних умов:
- здійснювати господарську діяльність у сфері переробної промисловості, збирання, оброблення й видалення відходів та збирання матеріалів або науково-дослідної діяльності виключно у межах земельної ділянки ІП;
- не нараховувати та не виплачувати дивіденди на користь акціонерів учасника ІП; та
- використати кошти отриманого прибутку на розвиток ІП (реінвестування прибутків в діяльність учасника ІП) не пізніше 31 грудня року наступного за податковим роком, в якому учасника ІП було звільнено від оподаткування податком на прибуток.
Не мають права на звільнення від оподаткування податком на прибуток учасники ІП-юридичні особи, у статутному капіталі яких є частка, що належить (прямо або опосередковано):
- юридичним особам-організаторам азартних ігор;
- юридичним особам, зареєстрованим в державах, віднесених до офшорних зон; та
- юридичним особам, зареєстрованим в державах, включених до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом.
Учасник ІП втрачає право на звільнення від сплати податку на прибуток, якщо він:
- не використає кошти отриманого прибутку на розвиток ІП до 31 грудня року наступного за податковим роком, в якому учасника ІП було звільнено від оподаткування податком на прибуток; або
- втрачає статус учасника ІП.
II. Звільнення від мита та податку на додану вартість
Від оподаткування імпортним митом та податком на додану вартість ("ПДВ") звільняються операції з імпорту обладнання учасниками ІП за умови задоволення, зокрема, наступних вимог:
- учасник ІП використовує імпортоване обладнання виключно для власних потреб в межах земельної ділянки ІП; та
- імпортоване обладнання виготовлене не раніше ніж за три роки до дати його ввезення на митну територію України та не було раніше у використанні.
Звільнення від оподаткування митом та ПДВ поширюється тільки на обладнання, визначене законом, яке включає, з-поміж іншого, електродвигуни та електрогенератори (у т.ч. вітроенергетичні установки), електричні трансформатори, верстати тощо.
Право учасника ІП на звільнення від оподаткування митом та ПДВ не застосовується до обладнання, яке походить або імпортоване з Російської Федерації та/або окупованої території України.
Учасник ІП втрачає право на звільнення від оподаткування митом та ПДВ щодо імпортованого обладнання у наступних випадках:
- відчуження такого обладнання та комплектуючих виробів до нього раніше п’яти років з дати ввезення їх на митну територію України;
- нецільове використання обладнання (у тому числі передання в користування третім особам) раніше п’яти років з дати ввезення його на митну територію України; або
- дострокова втрата статусу учасника ІП раніше п’яти років з дати ввезення відповідного обладнання на митну територію України.
III. Пільги зі сплати податку на нерухоме майно та земельного податку
Органи місцевого самоврядування мають право встановлювати пільги зі сплати податку на нерухоме майно, а саме з об'єктів нежитлової нерухомості, що знаходяться на території ІП та перебувають у власності учасників ІП. Розмір таких пільг буде визначатися залежно від майна, яке є об'єктом оподаткування нежитлової нерухомості.
Щодо земельного податку, органи місцевого самоврядування можуть:
- встановлювати для учасників ІП ставки земельного податку та орендну плату за користування земельними ділянками в зменшеному розмірі; та
- звільняти учасників ІП від сплати земельного податку.
Такі пільги або звільнення від сплати земельного податку можуть застосовуватися до земельних ділянок, що входять до складу території ІП та щодо яких проведено нормативну грошову оцінку.
***
Джерела:
- Проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для залучення масштабних інвестицій у промислове виробництво № 5688 від 22 червня 2021 року; та
- Проєкт Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо створення сприятливих умов для залучення масштабних інвестицій у промислове виробництво № 5689 від 22 червня 2021 року.
Як ми можемо вам допомогти:
- консультування з питань створення та реєстрації індустріальних парків в Україні;
- підготовка договору про створення та функціонування ІП;
- підготовка договору про здійснення господарської діяльності в межах ІП;
- юридичний супровід проектів створення індустріальних парків "під ключ";
- судове представництво.
Звернутись за консультацією ви можете за посиланням: hello@everlegal.ua