Іноземці зможуть отримати електронне резидентство в Україні
Огляд законодавства
17.10.2022 3677
Іноземці зможуть отримати електронне резидентство в Україні
6 жовтня 2022 року Парламент прийняв Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів" ("Закон"). У разі підписання Закону Президентом, е-резидентство почне працювати з 1 квітня 2023 року.
Які можливості створює е-резидентство для іноземців?
Е-резидентство дозволяє іноземцям вести бізнес зі статусом резидента України з будь-якої точки світу, за умови що такий бізнес зорієнтований на контрагентів поза межами України.
Отримання е-резидентства також дозволяє іноземцям дистанційно зареєструвати бізнес як фізична-особа підприємець (ФОП), відкрити банківський рахунок, вести всю комунікацію із контролюючими органами в електронній формі та сплачувати податки в розмірі 5% від доходу бізнесу, якщо виконуються певні фінансові показники.
Хто зможе отримати статус е-резидента?
Іноземець може отримати статус е-резидента, якщо він:
- досяг 18-річного віку;
- є громадянином/резидентом або постійно проживає у державі, що включена до спеціального переліку, що буде встановлений Міністерством цифрової трансформації;
- не має посвідки на постійне проживання в Україні;
- не є податковим резидентом України; та
- не отримує доходи від діяльності на території України (крім пасивних, наприклад, дивідендів).
Як отримати статус е-резидента?
Першими кроками в отриманні статусу е-резидента є (1) подання заяви через інформаційну систему "Е-резидент", (2) проходження ідентифікації та (3) отримання електронного підпису.
Детальний порядок набуття та скасування статусу е-резидента повинен визначити Уряд. Станом на дату публікації такий порядок ще не був прийнятий.
Як е-резиденту почати вести бізнес?
Після отримання статусу е-резидента, іноземець через інформаційну систему "Е-резидент":
- подає заяву для реєстрації ФОП; та
- відкриває поточний рахунок в банку, який доступний для вибору в інформаційній системі.
Чи є обмеження щодо бізнесу е-резидента?
Перш за все, е-резидент може здійснювати діяльність виключно на користь нерезидентів України.
Також, протягом року е-резидент повинен відповідати усім наступним критеріям:
Також, протягом року е-резидент повинен відповідати усім наступним критеріям:
- е-резидент не використовує працю громадян або резидентів України;
- е-резидент не отримує доходи від діяльності на території України (крім пасивних, наприклад, дивідендів); та
- річний дохід е-резидента не перевищує встановленого ліміту (на дату публікації – приблизно 212 800 євро).
Які податки сплачує е-резидент?
До е-резидента автоматично застосовується спрощена система оподаткування (третя група), яка передбачає сплату єдиного податку у наступному розмірі:
- 5% від доходу; та
- 15% від суми перевищення доходу над встановленим лімітом.
Чи повинен е-резидент самостійно сплачувати податки?
Е-резиденту не потрібно самостійно сплачувати податки та подавати звітність. Замість е-резидента сплату податків та подання відповідної звітності буде здійснювати обслуговуючий банк із суми коштів, зарахованих на поточний рахунок е-резидента.
Е-резиденту не потрібно самостійно сплачувати податки та подавати звітність. Замість е-резидента сплату податків та подання відповідної звітності буде здійснювати обслуговуючий банк із суми коштів, зарахованих на поточний рахунок е-резидента.
Слідкуйте за нашими оновленнями, аби вчасно дізнаватися про прийняття та набрання чинності цього та інших Законів.
*****
Завантажити огляд: ПОСИЛАННЯ
Як ми можемо вам допомогти:
- консультування з питань отримання статусу е-резидента;
- консультування щодо дотримання вимог українського законодавства, зокрема у період дії воєнного стану;
- підготовка комерційних договорів;
- консультування щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації прав; та
- оформлення довіреностей в Україні та за кордоном на вчинення реєстраційних дій.