Іноземці зможуть отримати електронне резидентство в Україні

Іноземці зможуть отримати електронне резидентство в Україні

6 жовтня 2022 року Парламент прийняв Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів" ("Закон"). У разі підписання Закону Президентом, е-резидентство почне працювати з 1 квітня 2023 року.

 
Які можливості створює е-резидентство для іноземців?
Е-резидентство дозволяє іноземцям вести бізнес зі статусом резидента України з будь-якої точки світу, за умови що такий бізнес зорієнтований на контрагентів поза межами України.
 
Отримання е-резидентства також дозволяє іноземцям дистанційно зареєструвати бізнес як фізична-особа підприємець (ФОП), відкрити банківський рахунок, вести всю комунікацію із контролюючими органами в електронній формі та сплачувати податки в розмірі 5% від доходу бізнесу, якщо виконуються певні фінансові показники. 
 
 
Хто зможе отримати статус е-резидента?
Іноземець може отримати статус е-резидента, якщо він:
  • досяг 18-річного віку;
  • є громадянином/резидентом або постійно проживає у державі, що включена до спеціального переліку, що буде встановлений Міністерством цифрової трансформації;
  • не має посвідки на постійне проживання в Україні;
  • не є податковим резидентом України; та
  • не отримує доходи від діяльності на території України (крім пасивних, наприклад, дивідендів).
 
Як отримати статус е-резидента?
Першими кроками в отриманні статусу е-резидента є (1) подання заяви через інформаційну систему "Е-резидент", (2) проходження ідентифікації та (3) отримання електронного підпису.
 
Детальний порядок набуття та скасування статусу е-резидента повинен визначити Уряд. Станом на дату публікації такий порядок ще не був прийнятий.
 
Як е-резиденту почати вести бізнес?
Після отримання статусу е-резидента, іноземець через інформаційну систему "Е-резидент":
  • подає заяву для реєстрації ФОП; та
  • відкриває поточний рахунок в банку, який доступний для вибору в інформаційній системі.
 
Чи є обмеження щодо бізнесу е-резидента?
Перш за все, е-резидент може здійснювати діяльність виключно на користь нерезидентів України. 
Також, протягом року е-резидент повинен відповідати усім наступним критеріям:
  • е-резидент не використовує працю громадян або резидентів України;
  • е-резидент не отримує доходи від діяльності на території України (крім пасивних, наприклад, дивідендів); та
  • річний дохід е-резидента не перевищує встановленого ліміту (на дату публікації – приблизно 212 800 євро).
 
Які податки сплачує е-резидент?
До е-резидента автоматично застосовується спрощена система оподаткування (третя група), яка передбачає сплату єдиного податку у наступному розмірі:
  • 5% від доходу; та
  • 15% від суми перевищення доходу над встановленим лімітом.
 
Чи повинен е-резидент самостійно сплачувати податки?
Е-резиденту не потрібно самостійно сплачувати податки та подавати звітність. Замість е-резидента сплату податків та подання відповідної звітності буде здійснювати обслуговуючий банк із суми коштів, зарахованих на поточний рахунок е-резидента. 
 
 
Слідкуйте за нашими оновленнями, аби вчасно дізнаватися про прийняття та набрання чинності цього та інших Законів.
*****
 
Завантажити огляд: ПОСИЛАННЯ
 
 
 
Як ми можемо вам допомогти:
 
  • консультування з питань отримання статусу е-резидента;
  • консультування щодо дотримання вимог українського законодавства, зокрема у період дії воєнного стану;
  • підготовка комерційних договорів;
  • консультування щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації прав; та
  • оформлення довіреностей в Україні та за кордоном на вчинення реєстраційних дій. 

Ми у соцмережах: FacebookLinkedInвeбсайтTelegram

Долучайтесь до EVERLEGAL NewsBox, щоб отримувати актуальні юридичні інсайти щомісяця

We solve your legal issues
However complex they are
Wherever they occur
Whenever you need us