НКРЕКП удосконалює процедуру надання послуг з приєднання до електромереж
6 жовтня 2021 року на засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ("НКРЕКП") прийнято постанову № 1700 "Про затвердження змін до Методики (порядку) формування плати за приєднання до системи передачі та системи розподілу" ("Зміни до Методики").
Метою Змін до Методики є спрощення отримання замовниками послуг з приєднання до електромережі.
До ключових нововведень належать:
- удосконалення порядку розрахунку плати за стандартне приєднання електроустановок
Змінами до Методики визначено, що розрахунок ставок плати за стандартне приєднання проводитиметься без урахування витрат, понесених під час надання послуги з приєднання, за якою здійснювалось улаштування розвантажувальних трансформаторних пунктів, окрім трансформаторних пунктів, які забезпечують покриття дефіциту потужності виключно для потреб замовника приєднання. Таким чином, частину витрат на створення технічної можливості для забезпечення передачі потужності замовнику до точки приєднання перенесено до інвестиційної програми, що має на меті зменшити розмір ставок на стандартне приєднання.
- удосконалення порядку розрахунку плати за нестандартне приєднання електроустановок
Під час розрахунку ставок на нестандартне приєднання враховуватиметься фактичне завантаження всіх встановлених трансформаторів, а не лише задіяних у роботі, що також вплине на оптимізацію величини ставок плати за нестандартне приєднання.
- удосконалення порядку надання звітності
Оператор системи передач ("ОСП") та оператор систем розподілу ("ОСР") подають до НКРЕКП щоквартальну та річну звітність за встановленою формою щодо надання послуг з приєднання з метою здійснення НКРЕКП моніторингу якості надання послуг з приєднань.
При цьому, вперше звітність подаватиметься ОСР та ОСП не лише за наданими замовникам послугами з приєднань, а і за заявниками, з якими триває процедура надання послуги з приєднання, а також які звернулись із заявою про приєднання до ОСП та ОСР у звітному кварталі.
У звіті щодо стану надання ОСП та ОСР послуг з приєднання відображається інформація про:
1. замовників, яким надано послуги з приєднання у звітному кварталі;
2. замовників, для яких триває процедура надання послуги з приєднання;
3. замовників, яким повернено заяви про приєднання (відмовлено у наданні послуги з приєднання); та
4. замовників, які звернулись із заявою про приєднання до ОСП та ОСР у звітному кварталі.
Тобто НКРЕКП матиме змогу здійснювати моніторинг не лише за фактично наданими ліцензіатами (ОСП та ОСР) послугами з приєднання , а і за станом їх надання.
- посилення контролю та відповідальності за неподання звітності
ОСР та ОСП мають право надавати скориговані дані, зазначені ними у формах звітності та в інформації, передбаченій у цьому пункті, виключно після проведення НКРЕКП відповідного заходу державного контролю. В інших випадках НКРЕКП не приймає до розгляду скориговані дані, надані ОСР та ОСП.
Крім того, у разі ненадання ОСР даних для розрахунку ставок плати за стандартне приєднання у вигляді та обсягах, установлених НКРЕКП, розрахунок ставок плати за стандартне приєднання проводиться на підставі даних, скоригованих НКРЕКП згідно з Методикою
При цьому, ОСП та ОСР відповідають за достовірність даних, зазначених ними у формах звітності та в документах.
- удосконалення порядку розрахунку коефіцієнта оптимізації
Змінами до Методики передбачено, що розрахунок коефіцієнта оптимізації коштів щодо витрат, за яким ОСР проводить розрахунок дефіциту або профіциту коштів щодо надходжень та витрат, пов'язаних з наданням послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж за базовий період, окремо проводиться НКРЕКП для міської та сільської місцевості (для стандартних приєднань) та приєднань, виконаних господарським і підрядним способами на підставі аналізу актів за виконаними договорами про приєднання.
При цьому, результати аналізу застосовуються пропорційно до кожного напряму для визначення фактичних капітальних витрат, понесених під час надання послуг зі стандартного приєднання (за об'єктами замовників, приєднання яких завершено в базовому періоді) для міської та сільської місцевості за першим та другим ступенями стандартного приєднання, за якими проводився аналіз.
Детальніше із текстом Змін до Методики можна ознайомитися за посиланням.
За детальною інформацією звертайтесь до наших експертів:
Керуючий партнер
deyneko@everlegal.ua
Партнер
olenyuk@everlegal.ua
Юрист
vatutina@everlegal.ua